تاریخ انتشار: 16 مرداد 1388 - 00:00:00
کد خبر: 1069

زمان انتشار کارنامه نهایی کنکور اعلام شد/ جزئیاتی از نتایج نهایی کنکور

تلاش می کنیم تا پایان شهریورماه کارنامه نهایی داوطلبان کنکور سراسری را بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org منتشر کنیم اما زمان دقیق آن در حال حاضر مشخص نیست.

خبرنامه دانشجویان ایران:معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کارنامه نهایی کنکوریها بر اساس پیش بینی ها دو هفته پس از اعلام نتیجه نهایی که در نیمه دوم شهریور ماه منتشر خواهد شد برای اطلاع داوطلبان بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد.

ابراهیم خدایی در گفتگو با«خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل ازمهر، با بیان این مطلب افزود: تلاش می کنیم تا پایان شهریورماه کارنامه نهایی داوطلبان کنکور سراسری را بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org منتشر کنیم اما زمان دقیق آن در حال حاضر مشخص نیست.

وی اظهار داشت: سال گذشته کارنامه نهایی اواخر شهریورماه پس از انتشار نتایج نهایی منتشر شد.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج نهایی کنکور در نیمه دوم شهریور ماه از طریق پایگاه الکترونیکی سازمان اعلام می شود.

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور نیز به «خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل ازمهر گفت: در کنکور سراسری امسال بیش از 550 هزار نفر قبول می شوند که نتایج نهایی آنها در نیمه دوم شهریور ماه از طریق پایگاه الکترونیکی سازمان اعلام می شود. این به معنای این است که از هر دو نفر یک نفر یا 1.1 نفر در کنکور قبول می شوند.

وی ادامه داد: اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته مربوط به رشته ها و دانشگاههای جدید همزمان با انتخاب رشته بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار گرفته و داوطلبان می توانند با توجه به آن نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

پورعباس تاکید کرد: با توجه به این اصلاحیه بحث تکمیل ظرفیت در کنکور امسال دیگر مطرح نیست.

به گزارش«خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از مهر، کارنامه اولیه داوطلبان کنکور سراسری 88 از 9 مرداد ماه در اختیار داوطلبان قرار گرفته است که بر اساس اطلاعات کارنامه 996 هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شده بودند.

انتخاب رشته مجازی کنکور از روز دوشنبه 12 مرداد ماه فعال شد و با ارائه 250 کد رشته محل، شانس قبولی داوطلبان را به آنها اعلام کرد.

انتخاب رشته اصلی نیز که از روز گذشته آغاز شده است تا 18 مرداد ادامه خواهد داشت. در این فرصت داوطلبان می توانند با انتخاب 100 کد رشته محل به ترتیب اولویت علاقه نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

دفترچه های راهنمای انتخاب رشته نیز علاوه بر اینکه بر روی سایت سازمان سنجش قرار دارد تا 17 مرداد نیز از طریق پست در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

کنکور 88 با رقابت حدود یک میلیون و 300 هزار داوطلب در روزهای 4، 5 و 6 تیر ماه در ایران و 17 کشور خارجی برگزار شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top